Ziektebeelden

Op deze pagina lees je de ziektebeelden die Praktijk de Waterlely kan behandelen.

Alle soorten ziektebeelden

Er bestaan veel ziektes waar een mens last van kan krijgen. Bij Praktijk de Waterlely behandelen we verschillende ziektebeelden door middel van orthomoleculaire geneeskunde. Op deze pagina staan al de ziektebeelden die we kunnen behandelen op een rijtje!

Allergische aandoeningen

Een allergie is vervelend en vooral belastend voor je. Je hebt last van boompollen of grassen of van een voedingsmiddel dat je lichaam niet goed kan verdragen. Hoe fijn zou het dan zijn dat je dit in de acute fase kan ondersteunen met een specifiek probioticum zodat je klachten in ieder geval verminderen!

Artrose

Artrose is een gewrichtsaandoening waarbij het kraakbeen dat tussen de gewrichten ligt langzaam minder wordt. De risicofactoren die daarbij meespelen zijn overmatige belasting; denk aan overgewicht, overmatig sporten, zware lichamelijke arbeid. Maar wat kun je doen tegen artrose?

Cellulitis

Cellulitis, ook wel sinaasappelhuid genoemd, is een verkleving van het onderhuidse bindweefselstructuur. We zien dat de huid en het onderhuids bindweefsel bobbelig wordt en er kunnen putjes ontstaan. Cellulitis heeft meerdere oorzaken en er staat ook niet één behandelmethode voor. Wij kunnen je daar wél mee helpen!

Fibromyalgie

Fibromyalgie (FM) betekent letterlijk: pijn in bindweefsel en spieren. Fibromyalgie wordt ook wel weke delen reuma genoemd en komt voor bij ongeveer twee op de honderd volwassenen, vooral bij vrouwen. Fibromyalgie kan meerdere oorzaken hebben en daarom is een behandeling bij iedereen verschillend. Wij kunnen je helpen de oorzaak te achterhalen.

Hooikoorts

Hooikoorts is een seizoensgebonden aandoening, dit in tegenstelling tot de allergische aandoeningen die het hele jaar door aanhouden zoals bijvoorbeeld een allergie voor huisstofmijt. De pollen worden door de wind verspreid en kunnen bestaan uit: berk, hazelaar, els en verschillende soorten grassen. Wist je dat het najaar de beste tijd is om aan je hooikoorts te werken?

Jicht

Jicht is een pijnlijke ontsteking in een gewricht als gevolg van gekristalliseerd urinezuur. Als er in het lichaam teveel aan zuurvormende stoffen aanwezig zijn, zullen deze op den duur een zuur milieu in het lichaam gaan vormen. Voor een goede gezondheid is het van belang om een juiste balans te creëren tussen de zuurvormende stoffen en basische stoffen.

Koortslip

Je hebt van die dagen dat je voelt dat er ‘iets’ aan zit te komen. En dan ineens is het er ook. De koortslip. Zichtbaar als blaasjes op de lip, onder de neus, bij het oog, of zelfs bij de genitaliën. Een koortslip wordt veroorzaakt door het Herpes Simplex Virus Type 1 (Hsv1). Op een keer ben je besmet geraakt met het virus en het blijft dan ook levenslang in je lichaam zitten, slapend in de zenuwen. Hier lees je wat je zelf aan een koortslip kan doen!

Magnesium

Heb je last van futloosheid, prikkelbaarheid of hartkloppingen? Of heb je andere klachten? De kans bestaat dat je een tekort hebt aan het onmisbare mineraal: magnesium. Gelukkig is dit tekort op een eenvoudige manier aan te vullen. Hoe dan? Dat lees je hier!

Overgewicht

De schildklier geeft als het ware aan hoeveel energie we kunnen gebruiken en soms zegt de schildklier “we doen het maar eens rustig aan want ik zit op de spaarstand”. Als je lichaam eenmaal op de spaarstand is geprogrammeerd dan kun je van een glas water nog een kilo aankomen. Maar waarom doet de schildklier dit dan? En hoe kun je ervoor zorgen dat het afvallen makkelijker gaat?

Psoriasis

Psoriasis is een niet-besmettelijke chronische huidaandoening die wordt gekenmerkt door dikke rode schilferende plekken die vooral voorkomen op de ellebogen, de knieën en het behaarde hoofd. De oorzaak hiervan ligt vaak bij het immuunsysteem dat tegen zichzelf keert. Hier lees je dat je dit onder andere behandelt met behulp van vitamines en aminozuren.

Rusteloze benen

Rusteloze benen kunnen vele oorzaken hebben, van het roken van een sigaret tot een gebrek aan bepaalde vitamine. Op deze pagina vind je tips om je rusteloze benen te verminderen.

Schimmelnagels

Een schimmelnagel komt helaas veel voor. De sporen van schimmels zijn vaak te vinden in gemeenschappelijke douches van kleedkamers, zwembaden, sporthallen en sauna’s en daar kom je gemakkelijk mee in contact. Schimmeldraden komen van de candida gist, die een natuurlijke bewoner is van onze darmen.

Slechte adem

Een slechte adem wordt ook wel halitose genoemd. Het is een lastig probleem, zowel voor jezelf als voor je omgeving. Voor de omgeving is het vaak moeilijk om je op een slechte adem te wijzen. Hierdoor heb je het zelf vaak niet in de gaten dat je een slechte adem hebt. Oorzaken en oplossingen lees je hier.

Slecht slapen

Als je structureel niet goed slaapt, is er ook geen rust om je lichaam te laten herstellen. Het gevolg: je bent niet uitgerust, je wordt moe, kribbig, je hebt een kort lontje en je eet te veel (ongezond) of je eet juist helemaal niet. In deze fase zien we dat er een chronische ziekte zich aan het ontwikkelen is, want je lichaam heeft de rust niet om het te repareren, het op te lossen. We geven je daarom tips om wel weer goed te kunnen slapen!

Stress

In de huidige maatschappij hebben we veel met stress te maken. Maar wat veroorzaakt nu die stress, wat doet stress met je en hoe kun je daar beter mee omgaan? Wij hebben daar antwoord op!

Zonneallergie

Een zonneallergie ontstaat wanneer je lichaam teveel histamine heeft aangemaakt. Het is als het ware een uitlaatklep voor je lichaam om te laten zien dat de zon je immuunsysteem dusdanig heeft geactiveerd dat je lichaam daarop gaat reageren. Je krijgt dan last van bultjes, rode vlekken, jeukende handen etc. Maar wat kun je daar nu tegen doen?

De ziekte van Crohn

De ziekte van Crohn is een chronische ontsteking aan het slijmvlies van de darmwand. Op deze pagina lees je bijbehorende klachten en hoe je deze kunt behandelen.